Een vriend in Tokio!

28 mei 2023 - Tokio, Japan

De zondag in Tokio brak aan. We begonnen met een simpel ontbijt, en daarna -hup- het gangenstelsel van de metro weer in. Een vriend is namelijk op zakenreis in Tokio! Dus we gingen richting Ginza, wat zonder overstappen en gedoe te bereiken is. Daar aangekomen was het even zoeken, maar uiteindelijk troffen we elkaar toch 😊

Zijn Amerikaanse collega was redelijk bekend in de buurt, dus we liepen een stukje naar achter naar een straatje met een lange doorlopende luifel met 'Ginza corridor' erop. Toen bleek dat er een aantal restaurantjes daar nog niet open waren, maar we vonden toch iets. En het werd SUSHI! De sushi hier is zo anders dan de sushi in de all-you-can-eat ketens in Nederland. Hier wordt veel meer nigiri geserveerd, en minder rolls. En de wasabi is hier veel minder scherp, maar heel lekker!

Nadat we hadden geluncht, gingen de heren terug naar hun hotel en wij gingen verder op pad om nog verder te kijken in Akihabara. Wat wel bijzonder is; daar zetten ze op zondag de hele hoofdstraat af voor verkeer, dus iedereen loopt kris-kras over de straat. Zie ik in Nederland nog niet zo snel gebeuren..

Nadat we nog een paar winkels hadden bekeken met anime-figurines, games, dvd's, winkels met speelkasten en winkels tjokvol met van alles en nog meer, besloten we terug te gaan naar ons hotel en even op te frissen.

Na wat zoekwerk van Gerard kwamen we voor het avondeten bij een izakaya uit op loopafstand. We hebben daar onwijs lekker gegeten. Ik had een Japanse curry (die echt heel anders zijn dan Indiase curry's), en Gerard verschillende soorten vlees.

Straks gaat 't nachtlampje hier alweer uit, morgen gaan we weer verder op pad.

1. Niels Douque:
    8 juni 2023