Nara Park en National Museum

3 juni 2023 - Nara, Japan

Zo regenachtig als dat het gisteren was, zo zonnig was het vandaag. Om een uur of tien gingen we eerst even ontbijten op dezelfde plek als gister, een oud bankgebouw (de kluisdeur staat er nog!). Prima ontbijt en cappuccino-art, en we konden de dag weer beginnen.

Op naar de metro (nadat we mijn Suica card nog even uit het hotel hadden opgehaald), richting Nara Park. Onderweg werd het steeds drukker, dus we hadden het vermoeden dat meer mensen die kant op gingen. Op het station aangekomen, zagen we de mensenmassa een bepaalde kant op lopen, dus die kant gingen wij ook op. Toen duurde het niet lang voor we de eerste herten zagen. Die staan daar 'gewoon' op de stoep, en liggen langs de kant van de weg in de schaduw. Ook staan er allerlei kraampjes waar ze crackers verkopen voor 200 yen (EUR 1,40 ongeveer) om aan de herten te voeren.

Zowel de toeristen als de locals zagen we met pakjes crackers lopen, en de herten weten heeeel goed waar er wat te halen valt. Het is ook dat als ze merken dat je niks hebt, ze snel weer een andere kant op gaan. Er staan hier en daar borden om te waarschuwen dat ze kunnen bijten, schoppen, duwen en trekken maar dat hebben we niet gezien of aan den lijve ondervonden. 😁

Nadat we een rondje hadden gelopen, waren we wel toe aan wat verkoeling. En die vonden we in het Nara National Museum. Prachtige dingen gezien, van beeldjes en kannen tot aan rollen papier die handbeschreven zijn in de negende eeuw.

Na het museum hadden we 't wel weer een beetje gezien. We stapten terug in de metro en maakten nog een tussenstop in het winkelgebied. Na nog wat winkels te hebben bekeken, liepen we een zijstraatje in waar een pizzeria leek te zitten. Toen we naar binnen keken, bleek dat we alleen konden afhalen. Maar het idee van pizza leek ons toch wel een goeie, dus via Google Maps op zoek naar een andere. Die vonden we, maar in hetzelfde straatje zat een net nieuw geopend restaurantje met okonomiyaki. Da's een hartige Japanse pannenkoek met vlees, groenten en natuurlijk ei. Nadat we die op hadden, zijn we teruggegaan naar ons hotel. Vrij vroeg, we waren rond half zes terug.

Nu hebben we een rustig avondje voor onszelf, om hopelijk nog wat meer van onze spierpijn af te komen. Ik heb net nog een wasje gedraaid en in de droger gestopt, dus ik heb ook weer wat schone en droge kleren. Trouwens prima geregeld in het hotel, voor 400 yen kunnen we de was doen, en voor nog eens 100 yen kan het zo -hup- in de droger. Klein nadeeltje van dit hotel is wel dat de bedden keihard zijn. Het is geen bed om in wakker te worden en dan nog een half uurtje in te chillen..

Morgen is alweer de laatste dag in Osaka voor we teruggaan naar Tokio, en de plannen zijn nog niet helemaal rond.

We gaan het beleven!

1. Nicolien:
    3 juni 2023
    Fijn dat het weer droog is. Toch lekkerder lopen in het park