Universal Studios Japan

31 mei 2023 - Osaka, Japan

Om 6:30 uur de wekker. En dat nog wel in m'n vakantie. Maar wel met weer een leuke bestemming: Universal Studios!

Na het ontbijt in een koffietentje tegenover het hotel (die 24 uur per dag open is, je zal maar om 3 uur 's nachts zin krijgen in koffie), stapten we in de metro richting Universal. De routes stippelen we helemaal uit met Google Maps, werkt perfect!

Toen we op het station kwamen, hadden we nog niet het idee dat we richting een pretpark liepen. Gelukkig veranderde dat snel, de merchandisewinkels kwamen om de hoek en de ingang van het park hadden we ook snel gevonden.

Eenmaal in het park hebben we eerst een beetje rondgelopen en gekeken, en toen besloten we in 'Jurassic Park The Ride' te stappen. In het park staat overal superveel personeel naar je te zwaaien en te verwelkomen, zie ik in Walibi nog niet zo snel gebeuren..

Maar The Ride was in een boot met zo'n steunbar die je naar je toe moet trekken. We kwamen eerst door een rustig gedeelte en we keken ook hier ons ogen weer uit. Zo mooi gemaakt en opgezet. En toen kwam het spannende deel, je suist dus vlak voor je terug bent van een steile helling terwijl je nog was afgeleid door de grote T-Rex die staat te brullen. Gelukkig kregen we geen plons water over ons heen, maar het regende inmiddels wel wat. Na dit spannende ritje liepen we naar het gedeelte waar Super Mario World zit, en met behulp van een medewerker konden we via de app een timeslot reserveren. Toen hadden we nog wat tijd over, maar we hadden ernaast al een gedeelte 'Waterworld' gespot. Daar was een show met water, bootjes en waterscooters die werden bestuurd door acteurs en hoewel ik er niks van begreep, want alles in het Japans, was het wel gaaf om te zien! Ze vielen van grote hoogten in het water, ze sjees den rond op de waterscooters en er was ook het nodige vuurwerk! Na de show hadden we nog wat tijd over, en het park is bezaaid met souvenirwinkels. Dus ik heb een haarbandje gekocht met Toad (de schattige paddestoel uit Mario), en er trad al enige souvenir-stress op. Ik heb thuis m'n koffer echt heel licht ingepakt, maar er zit ook een limiet op hoeveel ik mee terug mag nemen. En het moet ook nog passen.

Het Super Mario gedeelte was wel een beetje onwerkelijk. Ik heb hier best veel over gezien op TikTok, maar om er dan echt zelf te lopen.. Heel gaaf wel!

We hebben best een tijdje in de rij gestaan voor de Bowser-attractie. Dan zit je met z'n vieren in een karretje, met een helm op, en een soort van 3D-goggles erop geklikt, en dan ga je een parcours over en is het eigenlijk Mariokart in real life. Toen we eruit kwamen, was het weer lekker opgeklaard en werd het best wel warm. We hebben nog even rondgelopen en hebben we nog even met videobellen ons neefje (7 jaar en helemaal gek van Mario) dit gedeelte laten zien. Hij was net wakker, want ja, zeven uur tijdverschil en bij ons was het rond 14:00 uur. We kregen daarna een appje dat hij het zo leuk had gevonden, en dat hij helemaal onder de indruk was.

Het was ook flink druk geworden, dus na het videobellen en nog wat souvenir shoppen gingen we dit gedeelte weer uit.

In het Jurassic Park-gedeelte hebben we een rice bowl met kip gegeten. En het was zo lekker, en ook weer overal blij en lachend personeel. Althans, ik denk dat ze lachen want ze droegen bijna allemaal nog wel een mondkapje. En ook m'n haarbandje leverde veel aanspraak op. Veel medewerkers wezen ernaar en gebaarden of zeiden van 'Aaa nice'. Supergrappig wel, zeker als je bedenkt dat het stikte van de gekochte mutsen en haarbandjes!

Na de rice bowl liepen we naar buiten en stonden we nog even te kijken naar alle bootjes die naar beneden suisden. Toen we aanstalten wilden maken om nog een rondje te lopen, werd het stuk voor het restaurant afgezet door middel van personeel die iedereen aan de kant achter de lijnen op de grond bonjour de. Het bleek tijd voor een meet&greet met dinosaurussen! Er kwam een medewerkster met een karretje met dekentjes erover, en toen die werden opgetild zat er een klein dinosaurusje in. En daar kwam ook een grote versie van aan gestampt! En een velociraptor, ook weer een heel leuk showtje van het park.

Toen we 't hadden gezien, zijn we nog naar een 3Dvoorstelling gegaan, waar ik wederom niks van snapte maar wel leuk was omdat de stoelen meebewogen met wat er op het scherm gebeurde.

Daarna waren we er wel aan toe om lekker terug naar ons hotel te gaan. Onze voeten hebben de afgelopen week elke dag wel zo'n 10 kilometer gelopen, en de vermoeidheid begint wat toe te nemen.

In het hotel staan een paar wasmachines en drogers, dus het was een uitgelezen kans om een wasje te doen. Nog even relaxen en een video voor het thuisfront maken met dank aan de GoPro, en net hebben we bij de McDonald's een paar meter verderop een burger gegeten. Je kunt hier dus bij de Mac een menu kiezen, met in plaats van frietjes een bakje met edamame en mais. En een medium menu kost hier 790 yen, dat is nog net geen EUR 5,30!

Ik kruip hier straks lekker m'n bed in. Het was weer een fijne dag met mooie herinneringen in de pocket!

1. Nicolien:
    31 mei 2023
    Leuke haarband! En weer een mooie dag