Hello Osaka!

30 mei 2023 - Osaka, Japan

We hebben vandaag Tokio verruild voor Osaka. We vonden het vooruitzicht van de chaos op Tokio Station wat spannend, maar het viel gelukkig reuze mee omdat de Shinkansen-treinen aan de andere kant van het station stoppen.

Onze taxi was stipt op tijd bij het hotel, en zette ons netjes met koffer en al af bij het station. Op het perron kochten we broodjes, flesjes water en koffie. Dat verkopen ze hier trouwens in flesjes, en zetten die in warmhoudkasten. Het smaakt naar koffie, maar daar is alles ook wel mee gezegd.

Toen we stonden te wachten, arriveerde eerst nog een andere trein op het spoor. Zodra iedereen eruit is, stappen een aantal schoonmakers de trein in om eerst te zorgen dat alles netjes en aan kant is, en.. Ze geven een zwieper aan de stoelen om ze om te draaien! Zo zit je dus nooit achteruit in de trein. Heel handig.

Dus ook bij de trein die wij moesten hebben, werd eerst schoongemaakt en de stoelen omgedraaid voor we erin mochten.

Toen we eenmaal onderweg waren, zagen we het landschap veranderen. Eerst nog een heel stuk Tokio; veel hoogbouw, veel op elkaar, druk naar steeds uitgestrekte gebied met huizen en dorpjes met rijstvelden. En dan weer wat stedelijker, en dat betekende dat we steeds dichter bij Osaka kwamen.

Zoals verwacht, kwamen we op tijd aan in Osaka. Daar namen we de metro naar ons hotel, om de koffers in ieder geval kwijt te zijn. We zijn in het lunchtentje ernaast een bowl ramen gaan eten wat nog even gedoe was. Hierbij dus een tip: eerst geld erin gooien, dan op de plaatjes drukken wat je wil eten en dan vallen er allemaal kleine bonnetjes uit. Die lever je in bij het personeel, en dan heb je binnen no-time je eten voor je neus. We hadden ons wat verkeken op de hoeveelheid, dus met een hele volle buik liepen we richting het winkelgebied. Je ziet hier ook weer allerlei soorten winkels, zowel echte Japanse, als winkels van de bekende merken.

Toen het tijd was om in te checken, zijn we teruggelopen naar het hotel en hebben we even de voetjes omhoog gelegd en de ogen even toegeknepen. Rond een uur of zeven besloten we weer naar de winkelstraat te gaan om nog iets kleins te eten, maar het was zo druk dat we terug zijn gegaan en hier op de hoek een tempura-barrette hebben geprobeerd. Ook weer superlekker gegeten..

En nu gaat het nachtlampje weer uit, morgen gaan we naar Universal Studios!

1. Nicolien:
    30 mei 2023
    Was dit c zo o’n snelle trein?